Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 5 sposobów

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym to pytanie, które bardzo często pojawia się wśród osób sprzedających online. Dla wielu właścicieli firm jednym z najważniejszych czynników jest rozwój sklepu, pozyskanie nowych klientów i większa sprzedaż. Zawsze istnieją możliwości, aby uzyskać więcej konwersji z aktualnych reklam. Jak poprawić wyniki sprzedaży sklepu internetowego? Dowiesz się z tego krótkiego artykułu.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez pozycjonowanie?

biznes online jak zacząć

Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala sprowadzić mnóstwo wysokiej jakości ruchu. Jest to jedno z podstawowych działań marketingowych, które można zastosować w każdej branży.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym inwestując w pozycjonowanie serwisu? Celem takiej reklamy jest sprawienie, aby nasza witryna wyświetlała się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Jest to bardzo ważne, ponieważ wielu ludzi każdego dnia korzysta z wyszukiwarek internetowych, kiedy chce nabyć konkretny produkt czy usługę. Wpisujemy wtedy w Google konkretną frazę i wyświetlają nam się różne strony internetowe. Jeśli chcemy pozyskać jak najwięcej klientów, to musimy być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Właśnie w tym pomaga pozycjonowanie stron internetowych.

Co ma wpływ na pozycjonowanie? Żeby zwiększyć sprzedaż internetową, należy zadbać o:

  • szybkość ładowania się strony – nikt nie lubi czekać, aż serwis się załaduje
  • responsywność – dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • dobre opisy produktów wraz ze słowami kluczowymi,
  • prowadzenie bloga – tworzenie artykułów przydatnych dla klientów, rozwiązywanie problemów, pisanie porad,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych np. z katalogów, domen gov, serwisów partnerów,
  • linkowanie wewnętrzne.

Jakie są największe zalety pozycjonowania sklepu internetowego:

  • zdobycie wartościowego ruchu prosto z wyszukiwarki Google i innych,
  • trwały efekt – wysokie pozycje na konkretne frazy kluczowe przez długi czas,
  • więcej nowych klientów,
  • większa sprzedaż.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki reklamom Google Ads?

Jak zwiększyć sprzedaż internetową

Pozycjonowanie to działanie, które wymaga dość sporo czasu, zanim osiągniemy wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarce Google. Dlatego, jeśli chcemy jak najszybciej pozyskiwać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż w internecie, to bardzo dobrym sposobem są płatne reklamy w Google Ads.

Reklamy w Google będą wyświetlane natychmiast, ponieważ ich zatwierdzenie nie trwa dłużej niż 24 godziny. Ponadto można je bardzo dobrze spersonalizować, gdyż możemy wybrać dokładnie grupę docelową klientów, czyli: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, czy nawet zainteresowania.

Reklamy w Google Ads pozwalają nam dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Możemy bowiem stworzyć reklamę:

  • w wyszukiwarce Google,
  • na stronach partnerów,
  • na słowa kluczowe,
  • na konkurencję,
  • czy w YouTube,

Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego wykorzystując Google? Bardzo pomocnym i sprawdzonym rozwiązaniem są również kampanie reklamowe Google Shopping – Google Zakupy. Taka kampania reklamowa wyświetla w wyszukiwarce zdjęcia produktów z naszego sklepu internetowego wraz jego ceną, więc zainteresowane osoby od razu mogą przejść do koszyka płatności.

Jeśli potrzebujesz reklamy swojego sklepu internetowego czy strony www w Google Ads, pozycjonowania czy innych działań marketingowych, które pomogą Ci poprawić wyniki sprzedaży, to napisz do mnie na adres kontakt@dominikjedrzejczak.com.pl. Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb oraz możliwości finansowych.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym wykorzystując działania w social media?

biznes w internecie

Działania marketingowe w social media można prowadzić na różnych obszarach. Warto na początek dowiedzieć się, czy nasi klienci używają Facebooka albo Instagrama. Jeżeli korzystają zarówno z tego, jak i tego portalu, to warto reklamować się w dwóch miejscach, gdyż pomoże to zwiększyć sprzedaż online.

Przy reklamach na Facebooku bardzo ważne jest to, aby zainstalować piksel Facebooka. W ten sposób będziemy mogli tworzyć reklamy remarketingowe oraz konkretne listy odbiorców. Można również wrzucić swoją grupę najlepszych klientów, a system Facebooka stworzy grupę podobnych odbiorców, do których reklama będzie bardzo skuteczna.

Jeśli potrzebujesz w tej dziedzinie pomocy, to zajrzyj do poradnika Facebook Ads i jeżeli zainteresuje cię taka reklama, to po prostu wypełnij formularz albo napisz do mnie przez zakładkę kontakt, a my już przygotujemy dla Ciebie propozycje działań reklamowych, które pomogą Ci pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego.

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym – ponowne zakupy klienta

Jak zwiększyć sprzedaż online

Warto wiedzieć o tym, że zawsze najdroższe jest pozyskanie nowego klienta niż utrzymanie istniejącego. Dlatego tak ważne jest, aby zachęcać te osoby, które już kupiły od nas jakiś produkt do ponownych zakupów.

Można to uzyskać poprzez programy lojalnościowe. Dla stałych klientów warto przygotowywać specjalne oferty, a także informować o wyprzedażach. Osoby, które już od nas kupiły raz, mają większe zaufanie i z chęcią ponownie dokonają zakupów.

Jak zwiększyć sprzedaż internetową – cross-selling i up-selling

Up-sell to zaoferowanie droższego produktu niż ten, na który decyduje się klient. Można więc przedstawić tutaj komputer z lepszymi parametrami, nowszy telefon czy lepiej wyposażony samochód.

Cross-sell natomiast to zaproponowanie dodatkowych produktów w momencie zamawiania tego pierwszego podstawowego. Rozwiązań jest tutaj bardzo dużo, ponieważ można zaproponować zakup kasku czy rękawiczek rowerowych w przypadku zakupu roweru albo baterie, gdy klient zamawia pilot do telewizora.

Prosty przykład jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym możesz zobaczyć na stronie Huel, kiedy dokonujesz zamówienia i wyświetla się strona cross-sell, abyś zamówił coś jeszcze. Zobacz zdjęcie poniżej…

jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż online – podsumowanie

Jak widzisz, istnieje wiele metod, które pomogą zwiększyć sprzedaż internetową. Zależnie od tego, na jaką formę reklamy się zdecydujesz, warto wszystko dobrze zaplanować. Najlepiej zacząć od jednego źródła reklamy i z czasem przechodzić do następnego.

Spokojne planowanie i analizowanie przeprowadzonych działań pozwoli wyciągać wnioski i tworzyć jeszcze skuteczniejsze kampanie reklamowe, zwiększające sprzedaż sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *