Pisanie tekstów na bloga jest ważne w celu skutecznego pozycjonowania strony internetowej na wiele różnych fraz kluczowych. Żeby jednak stworzyć efektywne i wartościowe treści, potrzebne są do tego podstawowe umiejętności, a także wiedza na temat artykułów SEO. Dlatego też warto w tym celu skorzystać z usług profesjonalnego copywritera albo platformy GoodContent lub WhitePress, które zdecydowanie ułatwiają komunikacje między zleceniodawcom a copywriterem.
Pisanie tekstów na bloga – kto z tego korzysta?
Kiedyś sam pisałem teksty na zamówienie, więc mam w tym temacie duże doświadczenie. Najczęściej zajmowałem się tym, gdy potrzebowałem szybko zarobić dodatkowe pieniądze w celu zainwestowania we własny biznes online. Nigdy nie korzystałem z żadnych kredytów, dlatego też wiem dokładnie, jak to jest zaczynać biznes internetowy, mając na to zaledwie kilkaset złotych. Jednak wszystko jest możliwe, ponieważ gdyby nie moje działanie i motywacja, że pomagam w ten sposób wielu osobom, to nie powstałby np. ten artykuł blogowy, a także wiele kursów.
Blogerzy, właściciele firm i osoby, które zajmowały się takimi działaniami dobrze wiedzą, że są to rzeczy, które wymagają poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Jednak kiedy napiszesz dobry artykuł dla ludzi oraz pod SEO to Google nagrodzi Cię w ten sposób, że będziesz później z tego generował każdego miesiąca dodatkowe odwiedziny na swojej stronie internetowej bez ponoszenia kosztów reklamy.
Czy trzeba być ekspertem, aby pisać artykuły na bloga?
Na pewno przeglądając internet zauważasz, że wiele działalności internetowych prowadzi bloga firmowego. Blog jest najlepszym miejscem do dzielenia się z użytkownikami nie tylko swoją wiedzą, ale także przemyśleniami, pomysłami i poradami.
Jeżeli lubisz czytać, to pewnie odwiedziłeś wiele blogów, które były pisane przez zwykłe osoby bez jakiejkolwiek specjalizacji w copywritingu. Takich stron w internecie jest mnóstwo i wiele osób bez doświadczenia czy zakładania własnej działalności gospodarczej za pomocą właśnie blogowania osiągnęło fenomenalne wyniki zarobkowe. Można się z tym spotkać w branży modowej, sportowej, dietetycznej, finansowej i wielu innych.
Pokazuje więc to, że wcale nie trzeba być ekspertem. Ponadto pisanie artykułów na bloga daje wiele wymiernych korzyści takich jak:
- budowanie wewnętrznej społeczności,
- generowanie dodatkowego ruchu z wyszukiwarek,
- pozycjonowanie na eksperta w danym temacie,
- pomaganie ludziom w rozwiązywaniu ich problemów,
- zarabianie pieniędzy poprzez reklamy, linki partnerskie, posty sponsorowane,
- sprzedaż własnych produktów czy usług.
Czy lepiej zlecić pisanie tekstów na bloga czy tworzyć samemu?
Pisaniem tekstów na bloga możesz zająć się samodzielnie albo zlecić taki proces na platformie GoodContent lub WhitePress, co jest bardzo bardzo proste. Nawet kiedy potrafisz pisać wysokiej jakości artykuły, wpisy na social media, mailingi, opisy produktów i kategorii, oferty handlowe czy slogany reklamowe, to i tak w pewnym momencie, kiedy Twój biznes się rozwinie, będziesz zajmował się ważniejszymi sprawami i zdecydujesz się na teksty na zamówienie.
Doświadczeni copywriterzy na platformie tworzą teksty idealnie dopasowane do odbiorcy. Ponadto dzięki specjalnym systemom antyplagiatowym są one unikalne i wyróżniające się wśród konkurencji.
Ponadto specjaliści od pisania mają dobrą wiedzę na temat działania algorytmów wyszukiwarki Google i bardzo często korzystają z profesjonalnych narzędzi SEO. Każda osoba zajmująca się profesjonalnie pisaniem tekstów na zamówienie ma świadomość tego, że treść musi być wartościowa dla odbiorcy, ale również pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce, aby generować dodatkowe odwiedziny.
Jak zlecić pisanie tekstów na bloga?
Teraz pokażę ci jak zlecić pisanie tekstów na bloga przez GoodContent. WhitePress działa podobnie, ale ma już bardziej rozbudowaną platformę z wieloma dodatkowymi usługami.
Na początek klikasz złóż zamówienie i przechodzisz do wypełnienia całego formularza. Trzeba tutaj podać tytuł zamówienia i rodzaj tekstu, a także dokładny opis, czego potrzebujesz. Możesz również użyć opcji, wklej szablon, aby wkleić gotowy opis zamówienia dla konkretnego tekstu.
Poniżej podajesz liczbę tekstów, słowa kluczowe, i minimalną długość znaków oraz budżet za cały tekst.
Na koniec musisz zaznaczyć czy potrzebujesz tekstów do mieszarek, czy chcesz, aby został napisany również tytuł oraz czy zamówienie jest publiczne, czyli dostępne dla każdego albo prywatne, dla konkretnego copywritera. I składasz zamówienie.
Dokonujesz opłaty i w ciągu kilku minut twoje zlecenie widoczne jest platformie. Najczęściej realizowane jest w ciągu 24 godzin. Dlatego warto z tego korzystać, kiedy pisaniem tekstów na bloga nie możesz zająć się samodzielnie i chcesz to komuś zlecić.
Przykładowe zamówienie tekstów na bloga motoryzacyjnego
Napisz w komentarzu czy interesuje cię więcej takich artykułów w formie poradników. Możesz również napisać, czy masz własną stronę internetową albo czy zlecasz pisanie tekstów na zamówienie.
Pamiętaj, że w komentarzu możesz zostawić link do swojej strony internetowej, dzięki czemu nawzajem wspieramy się w pozycjonowaniu stron 🙂