Lista mailingowa – jak budować listę potencjalnych klientów?

lista mailingowa

Lista mailingowa to podstawa skutecznej komunikacji w internecie. Zawiera adresy e-mail osób, które zapisały się po darmową przynętę, fachowo mówiąc Lead magnet. Jest to coś, co rozdajesz nowym, potencjalnym klientom za darmo, np. w postaci poradnika, ebooka, pierwszego rozdziału książki, raport, checklista, rabat na pierwsze zakupy, itd.

Lista adresowa jest trzonem e-mail marketingu i wyniki kampanii internetowych w dużej mierze zależą od jakości kontaktów znajdujących się na liście. Dlatego tak istotne jest, aby osoby te nie były przypadkowe, a zainteresowane danym tematem. Lista kontaktów to najcenniejszy zasób każdego biznesu, zarówno firmy, jak i zwykłego blogera, który piszę np. o gotowaniu.

Lista mailingowa – jak zbudować od podstaw?

Lista mailingowa najszybciej budowana jest poprzez kampanie reklamowe PPC i kierowanie ruchu od razu na stronę zapisu Landing Page, gdzie oferujemy darmową przynętę lead magnet. Zastanów się więc, jaka darmowa przynęta byłaby najlepszą zachętą do tego, aby ludzie odwiedzający Twoją stronę zostawili swój adres e-mail w zamian za coś darmowego.

Poniżej zobaczysz strategie budowania bazy adresowej w dwóch różnych branżach. Więcej przykładów i projektowanie prostego lejka sprzedażowego możesz zobaczyć na nagraniu webinaru, który zamieściłem na samym końcu tego artykułu.

Lista mailingowa – Alex Terrier – 256 nowych kontaktów w miesiąc!

Alex Terrier to muzyk jazzowy, który jest także nauczycielem muzyki. Oferuje na sprzedaż różne kursy muzyczne, np. warsztat online przeznaczony dla tych, którzy chcą się nauczyć improwizować melodie.

Do budowania listy mailingowej zastosował Lead Magnet darmowy warsztat, który składa się z sześciu krótkich filmów video i PDF. Poniżej możesz zobaczyć jego Landing Page, czyli strony do pobrania darmowej przynęty i pozostawienia swojego adresu e-mail.

lista mailingowa

Na Facebooku prowadzi kampanię reklamową skierowaną do konkretnej grupy odbiorców. Poniżej dwa przykłady reklam, dzięki którym budowana jest lista mailingowa.

lista mailingowalista mailingowa

Lista mailingowa – Family Wing Chun – 21 nowych kontaktów i pięcioro nowych studentów w miesiąc!

Kolejnym przykładem budowanie listy adresowej potencjalnych klientów jest Family Wing Chun – szkoła sztuk walki z Leeds. Barry Wells – właściciel firmy wykorzystał lejek konwersji do promocji kursu samoobrony online i pozyskania nowych studentów.

Stworzył kilka stron Landing Page z różnymi Lead Magnetami takimi jak:

  • dostęp do jadłospisu na czas trwania programu,
  • darmowy strój dla pierwszych dziesięciu osób,
  • tańsze o 60% bilety dla pierwszych dziesięciu osób,
  • opis kursu z zachętą do zapisu,
  • prezentację instruktora.

Poniżej przykład:

lista mailingowa

Budowanie listy mailingowej – najważniejsze korzyści!

Lista mailingowa daje wiele bardzo cennych korzyści. Sukces jednak nie tkwi w samej liście adresowej, ale przede wszystkim w relacjach z ludźmi, którzy zapisali się po darmową przynętę.

Zawsze znacznie droższe jest pozyskanie nowego klienta niż ponowna sprzedaż klientowi, który już coś od nas kupił. Nowe osoby, które wejdą na Twoją stronę w 99% nie dokonają od razu zakupu. Dlatego właśnie stosujemy darmową przynętę i kolejkę maili follow-up, aby potencjalny klient mógł nas poznać i zaufać. Wtedy szanse, że coś od nas kupi znacznie rosną.

Najważniejsze korzyści, jakie daje lista mailingowa to:

  1. Każda kampania buduje coraz większą listę mailingową.
  2. Budujemy wewnętrzną społeczność.
  3. Możliwość ankietowania listy, aby dokładnie dowiedzieć się, czego potrzebują.
  4. Możliwość przedstawienia ponownie oferty, bez wydawania pieniędzy na reklamę.
  5. Zarabiasz na dodatkowych ofertach upsell czy cross-sell,
  6. Budujesz markę eksperta wysyłając darmowe porady, rozwiązujące problemy klientów.,
  7. Zamieniasz zwykłych klientów w prawdziwych fanów, którym znacznie łatwiej jest sprzedać kolejny produkt, niż pozyskać nowego klienta.

Lista adresowa – przykład kawiarni i wielu innych!

Lista mailingowa pozwala znacznie szybciej i skuteczniej pozyskiwać nowych klientów, ponieważ dajemy im czas na to, aby nam zaufali i przekonali się do nas. Na nagraniu webinaru zobaczysz jak zastosować e-mail marketing, pisząc zaledwie kilka wiadomości, które będą dla ciebie później pracować automatycznie i bez przerwy.

Możesz znacznie zwiększyć sprzedaż, tak jak zrobiła to kawiarnia!

Przykład wiadomości powitalnej, edukacyjnych i sprzedażowej z rabatem, możesz zobaczyć na webinarze: 8 minuta 30 sekunda.

Możesz także napisać komentarz pod artykułem, czy w ogóle korzystasz z narzędzi marketingowych do budowania listy mailingowej i biznesu online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *