Jak Rozwijać Każdy Biznes?

W tym krótkim artykule dowiesz się, w jaki sposób rozwija się każdy biznes, niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę lokalną, czy internetową. Istnieją tylko 3 sposoby rozwijania biznesu:

1. Pozyskiwanie nowych klientów
2. Zwiększenie wartości koszyka w momencie zamówienia klienta
3. Ponowne zakupy klienta

1. Pozyskiwanie nowych klientów

Każdy biznes rozpoczynamy od pozyskiwania nowych klientów. Prowadząc firmę lokalną, tworzymy różnego rodzaju materiały promocyjne, takie jak ulotki, plakaty, itd. W przypadku firmy internetowej możemy kupić reklamę w Google, na Facebooku oraz w różnych serwisach internetowych, a także prowadzić kanał na Youtube. Więcej na temat miejsc reklamowych, w których możesz pozyskać klientów, dowiesz się z nagrania numer 5 kursu „Jak Zbudować Biznes Online?”

2. Zwiększenie wartości koszyka w momencie zamówienia klienta

W momencie, gdy klient dokonuje zamówienia pierwszego produktu, to warto w tym momencie zaoferować mu kolejne produkty. Można zastosować tak zwany upsell, czyli produkty w wyższej cenie, downsell, czyli coś tańszego albo cross-sell, czyli zaoferowanie dodatkowych produktów lub usług do zamawianego produktu czy usługi.

Dlaczego warto stosować te strategie? Głównym powodem jest to, że możesz wydać wtedy więcej pieniędzy na reklamę niż twoja konkurencja. Jeżeli jesteś w stanie zainwestować w reklamę 100 zł i pozyskać jednego klienta, który kupi od ciebie za 100 zł, to jesteś na czysto i nic nie zarabiasz. Dla początkujących osób może to nawet wydawać się głupie, ale w ten sposób budujesz sobie listę klientów, którzy mogą od ciebie kupić ponownie i wielokrotnie w przyszłości. Chodzi tutaj o wartość klienta w czasie. Dlatego też bardzo często widzisz w internecie oferty, które pozwalają ci przetestować konkretne usługi, takie jak oprogramowanie antywirusowe, dostęp do programów graficznych, dostęp do nagrań wideo albo muzyki za bardzo małą kwotę, a czasami wręcz nawet za darmo.

3. Ponowne zakupy klienta

Krok trzeci jest najważniejszy, ponieważ tylko stali klienci pozwalają firmie mieć stałe dochody, dzięki czemu można wtedy inwestować w rozwój przedsiębiorstwa. Najlepiej jest klientom zaoferować coś w abonamencie, aby płacili regularnie każdego miesiąca. Może to być ubezpieczenie, które trzeba opłacać co miesiąc albo opakowanie witamin, które wystarczają dokładnie na 30 dni i znowu trzeba zrobić zakupy.

Nad swoim biznesem, jego rozwojem oraz pozyskiwaniem klientów należy się bardzo dobrze zastanowić. Wielu ludzi ma dobre pomysły, ale większość liczy na szybkie zyski, zamiast na długofalową współpracę z klientami. Dobrze się zastanów nad tym, jak chcesz pozyskiwać klientów i w jaki sposób zatrzymasz ich na stałe, czyli co im za oferujesz, żeby płacili ci każdego miesiąca. Jeżeli nie będziesz miał stałych klientów, to tak naprawdę nie będziesz miał biznesu. Będziesz musiał ganiać za klientami, stracisz czas, pieniądze i energie aż w końcu dasz sobie spokój.

Reklama z roku na rok jest coraz droższa i coraz więcej trzeba wydać na pozyskanie klienta. Dlatego trzeba mierzyć wartość klienta w czasie, czyli to ile może wydać u ciebie w ciągu jednego roku czy w ciągu całego życia. W ten sposób dokładnie wiesz, że inwestycja 100 czy 200 zł w pozyskanie jednego klienta, zwróci się za miesiąc lub za 2 miesiące, a każdy kolejny miesiąc to będą czyste zyski dla twojego biznesu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozwijania biznesu, to zapisz się na kurs „Jak Zbudować Biznes Online?” Już w Wideo 1 dowiesz się dokładnie, w jaki sposób rozwijać każdy biznes i poznasz wszystkie szczegóły na ten temat, a dodatkowo ujawnię Ci:

  • jaką technikę sprzedażową wykorzystuje Jeff Bezos, założyciel Amazona,
  • jaką strategię marketingową Jay Abraham doradził zastosować piekarzowi,
  • w jaki sposób może pracować mniej i zarabiać więcej oraz szybciej – pozyskiwanie stałych klientów. Historia zwykłego sprzedawcy ziemniaków.

Wejdź tutaj i zapisz się na szkolenie, które jeszcze jest za darmo.

Leave a Reply

%d bloggers like this: